Наш веб-сайт використовує файли cookie, щоб забезпечити ваш досвід перегляду та відповідну інформацію. Перш ніж продовжувати користуватися нашим веб-сайтом, ви погоджуєтеся та приймаєте нашу політику використання файлів cookie та конфіденційність. cookie та конфіденційність

Вчені проаналізували 83 дослідження та знайшли ще одну дивовижну причину додати ягоди до раціону

klopotenko.com

Вчені проаналізували 83 дослідження та знайшли ще одну дивовижну причину додати ягоди до раціону

Науковці з Медичного центру Університету Тафтса, Норвічської медичної школи та Королівського університету Белфаста опублікували результати масштабного системного огляду 83 досліджень, які підтверджують зв’язок між споживанням антоціанів (рослинних сполук, які найбільше містяться в ягодах) та зниженням ризику розвитку хронічних хвороб.

Результати дослідження, опубліковані в липні в часописі American Journal of Clinical Nutrition, свідчать: у людей із найвищим рівнем споживання антоціанів ризик серцево-судинних захворювань знижується на 26%, інфаркту — на 18%, цукрового діабету 2 типу — на 11%, а гіпертонії — на 8% порівняно з тими, хто споживає їх найменше.

Це перше дослідження такого масштабу, яке об’єднало довгострокові когортні спостереження із рандомізованими контрольованими дослідженнями за участю саме здорових людей, а не пацієнтів із вже встановленими діагнозами.

Це природні пігменти, які надають синього, червоного та фіолетового та забарвлення фруктам, ягодам та квітам. Вони належать до групи флавоноїдів — різновиду антиоксидантів, які захищають клітини тіла від пошкодження нестабільними вільними радикалами. Вже давно не секрет, щоб споживання більшої кількості антиоксидантів знижує ризик розвитку хронічних захворювань та передчасного старіння. Але у згаданому вище дослідженні вчені зосередили свою увагу на вивченні конкретного ефекту, який справляють на організм саме антоціани.

Щоб з’ясувати механізм дії цих сполук, дослідники проаналізували дані 18 досліджень та 65 рандомізованих контрольованих випробувань. Аналіз показав, що регулярне вживання продуктів, багатих на антоціани покращує здоров’я судин, а саме підвищує їхню здатність ефективно розширюватися та розслаблятися, що є вкрай важливим для нормального тиску та здорового серця. Крім цього антоціани здатні знижувати рівень інсуліну в крові натще, що є важливим для метаболічного здоров’я та профілактики діабету.

«Це дослідження доводить, що прості й цілком досяжні зміни в раціоні можуть мати суттєвий вплив на зниження ризику хвороб серця та діабету 2 типу», — зазначила Адін Кессиді, керівниця дослідження та завідувачка кафедри харчування і профілактичної медицини в Королівському університеті Белфаста.

Науковці виявили, що позитивні зміни спостерігалися вже при споживанні 50 міліграмів антоціанів на день. Для порівняння: одна склянка свіжої чорниці містить орієнтовно 150–160 мг цих природних пігментів.

Вчені наголошують, що досягти такої норми можна просто вживаючи повсякденні продукти, без харчових добавок чи вітамінних комплексів.Основними джерелами антоціанів у раціоні є:

Тому аби збільшити споживання антоціанів просто їжте більше перерахованих вище продуктів. Ягоди можна додавати у смузі, випічку, поєднувати із йогуртом та кисломолочним сиром. Із фіолетової капусти виходить чудовий салат коул-слоу, її можна квасити та тушкувати, як і звичайну білокачанну капусту. Зверніть увагу, що антоціани частково руйнуються під дією температури, тому для збереження максимальної користі продуктів варто обирати страви без або із мінімальним термічним обробленням.

Відмова від відповідальності. Ця стаття має ознайомлювальний характер. Перш ніж вживати той чи інший продукт, проконсультуйтеся зі своїм сімейним лікарем або дієтологом.

  • Останні
Більше новин

Новини по днях

Сьогодні,
12 серпня 2026

Новини на тему

Більше новин